Jan 17, 2014

Nasib la bawak moto




Ye saya hanya penunggang motosikal..skuter pulak tu, bukan motobike yang besar besar tuh. Tapi saya juga seorang manusia yang senang terluka dek kata kata kesat orang yang tak berhati perut.. wakakakak..xdelah terok mana pun..tapi sakit jugak hati ni bila orang yang naik kereta ni buat nampak tak nampak je kat orang yang bawak moto aka rider nih haha.

contoh la tadi,,, 

ye saya tahu ayah awak bawak kereta besar (yang ni xkompem sebab aku bkn tahu sgt jenis kereta hihi). Tapi apa salah nya bagi laluan kat saya yang bawak skuter ni nak keluar..saya bukan apa laluan tu dah la sempit, kot la saya calarkan kereta ayah awak..camne??saya jugak yang bakal kena sumpah seranah hahahaha.. Tu saya buat muka seposen nak keluar.. Tapi boleh awak tanya saya balik,  "tak boleh keluar ke?" dengan intonasi yang menyakitkan hati hahaha boleh imagine tak?? hew hew hew... kalau awak tanya elok2 kan boleh.. takpun bagi la sedekah senyum sikit ke..huh.. ni tak muka nak belagak je ahhahah.. hah tak pasal pasal aku dapat dosa huuuhuuu... yela ayah awak pun suka hati parking situ..bukan tempat parking ..memang sah sah la dah blok orang huh..ni nak buat muka toya lak dengan saya hahaha..

takpela bukan teruk sangat pun,,cuma emo sikit..yela,, sepanjang bawak skuter nih memang tak dinafikan orang yang drive nih memang tak nampak orang yang ride nih ..

kesian kami terpaksa beralah, yela transpot kami hanya lah secoit besarnya jika nak dibandingkan dengan kereta kereta awak semua yang gah di jalan raya ...

tapi tak nafi ada jugak penunggang moto yang tak tengok kiri kanan. depend la kat masing masing. sepatutnya kena saling hormat menghormati walaupun di jalan raya hahahah, yang menunggang disayangi yang memandu dihormati, barulah harmoni rumah tangga,,eh eh tak jalan raya hihi.. 


luahan rasa
penunggang skuter tegar



0 comments:

Post a Comment